Covid-19 virus

Amalieklinikken tager naturligvis alle mulige forholdsregler for at undgå smitte med Covid-19.

Amalieklinikken sætter sikkerheden meget højt, og vi opfordrer derfor alle, som ikke er færdigvaccinerede, til at få foretaget en Covid-test inden fremmøde. Hvis du skal opereres er et coronapas eller en negativ Covid-test et krav. Der sprittes og rengøres hyppigt, og alt vores personale er færdig vaccinerede.

Du må naturligvis ikke møde op i klinikken, hvis du har nogen form for symptomer på at være smittet med Covid-19. Det vil sige, hvis du har feber, hoste, sygdomsfølelse, muskelsmerter, vejrtrækningsbesvær eller i det hele taget er nervøs for at være smittet, skal du ringe og melde afbud og få taget en covid-test.

Når du kommer til forundersøgelse, må du meget gerne komme med en rask ledsager, så I bagefter kan tale sammen om de informationer, du har fået. Ved forundersøgelsen vil vi holde afstand og anvende håndsprit.

Når du møder til indlæggelse er det kun tilladt med én pårørende, som også gerne må komme på besøg efter din operation.
Dette tiltag har vi indført for at begrænse antallet af personer i klinikken og derved reducere risikoen for smitte. Men det er også af hensyn til, at du og dine medpatienter får et så roligt og behageligt ophold som muligt.

Under indlæggelsen vil vi hyppigt anvende håndsprit. Du vil overnatte på en stor 2-sengsstue, hvor der er god plads til at holde afstand.

Inden fremmøde til operation skal du enten være færdig vaccineret eller have foretaget en Covid-test, som er negativ. Dette fordi man kan være smittet med Covid-19 uden at have symptomer. Hvis det er tilfældet, vil man kunne smitte andre, og desuden risikerer man et voldsommere forløb af sygdommen, hvis man bliver bedøvet efter at være smittet.