Covid-19 virus

Amalieklinikken er fuldt åben og tager naturligvis alle mulige forholdsregler for at undgå smitte med Covid-19.

Amalieklinikken sætter sikkerheden meget højt, og vi opfordrer derfor alle til at få foretaget en Covid-test tidligst 72 timer før fremmøde. Hvis du skal opereres er en negativ Covid-test et krav. Vi holder afstand, og når dette ikke er muligt, bærer alle mundbind. Der sprittes og rengøres hyppigt, og vi udfører Quick-test for Covid på vores personale flere gange ugentligt.

Du må naturligvis ikke møde op i klinikken, hvis du har nogen form for symptomer på at være smittet med Covid-19. Det vil sige, hvis du har feber, hoste, sygdomsfølelse, muskelsmerter, vejrtrækningsbesvær eller i det hele taget er nervøs for at være smittet, skal du ringe og melde afbud. Du kan nu via egen læge eller 1813 blive henvist til undersøgelse for Covid-19.

Når du kommer til forundersøgelse, må du meget gerne komme med en rask ledsager, så I bagefter kan tale sammen om de informationer, du har fået. Ved forundersøgelsen vil vi holde afstand, anvende håndsprit og i nogle situationer vil både du og kirurgen bære mundbind.

Når du møder til indlæggelse er det ifølge Sundhedsstyrelsen ikke tilladt med pårørende. Så du skal derfor komme alene og kan ikke modtage besøg. Under indlæggelsen vil vi holde afstand og hyppigt anvende håndsprit. Der vil blive anvendt værnemidler af personalet, og du vil også i nogle situationer blive udstyret med en maske. Du vil overnatte på en stor 2-sengsstue, hvor der er god plads til at holde afstand, og der vil eventuelt være en medpatient.

Inden fremmøde til operation skal du have foretaget en Covid-test, som er negativ. Dette fordi man kan være smittet med Covid-19 uden at have symptomer. Hvis det er tilfældet, vil man kunne smitte andre, og desuden er der noget som tyder på, at man kan risikere et voldsommere forløb af sygdommen, hvis man bliver bedøvet efter at være smittet.